Keresés ebben a blogban

2022. szeptember 21., szerda

Mi is van velem mostanában...

A tavalyi év meg az idei sem a blogolásról szólt, kicsit hiányzott, olyan nagyon nem. Sajnos. Ez picit szomorúvá tett, de ez van. Viszont egy ideje fogalmazódik bennem, hogy megint írni kéne, aztán valamiért beléptem, és meglepett, hogy még így is, hogy az idén semmit sem írtam, még így is minden nap látogatják a blogot. :O Az enyém sosem volt nagyon látogatott blog, ezért ez még megdöbbentőbb.

Az elmúlt időben máshová helyeződtek a hangsúlyok, más lett fontos. Az egyik ilyen a környezetvédelem, a másik a kert, a növények. Az olvasás háttérbe szorult, alig köt le könyv. Ehhez képest rengeteg könyvet veszek, ami totál értelmetlenségnek tűnik. A hangsúlyok eltolódását jól mutatja, hogy több kertészeti, kertes csatonát követek, mint könyvest.

Lett két magaságyásom, az egyikben uborkát termesztettem, savanyúságnak, és meglepően jó termés lett, nem számoltam, de kb. 10 üveggel rakhattam el. A másikba görögdinnyét ültettem, szépen virágzott, és már volt rajta egy szem (:D) termés, aztán meglepték a tetvek, és annyi lett neki. Én nem permetezek, főleg nem vegyszerrel, igyekszem természetes módszereket keresni. Az eperpalánták mellé büdöskét, a rózsák mellé sarkantyúkát ültettem. A rózsákról pár nap alatt eltűntek a tetvek, igaz, szegény sarkantyúkák ki is döglöttek, pedig álltólag finom a leleve és a virága, de virágzásig el sem jutott a szerencsétlen.

Na, de állítólag még lehet másodvetést rakni, úgyhogy ültettem még sarkantyúkát, csemegekukorícát, fokhagymát (na, az majd csak jövőre fog teremni) és sárgarépát. Nem tudom, lesz-e belőle valami, majd meglátjuk.

Ez a borzalmas aszályos nyár a kertre is rányomta a bélyegét, az öntözés ellenére is elszáradtak az eprek és a málnabokrok, és kiszáradt az egyik almafánk is. Az őszibarack és a szilvák még a tavasszal tafrinásak lettek, így a gyümölcsöt el is felejthettük szépen. Szegény cseresznyefa meg a moníliát kapta el, kb. felére vissza kellett vágni, termés meg volt úgy egy maroknyi. A diófa termését évek óta gyilkolja a dióburokfúró légy (ezt mondjátok ki gyorsan egymás után tízszer! :D), idén permeteztük, és talán-talán lesz pár ehető szem.

Környezetvédelem. Itt is vannak haladások, de sok helyen akadályba ütközöm. Sokáig biobubiztam, de már nem szeretem annyira, ezért másfelé kezdtem keresgélni. Főleg a mosogatógép-szerrel vannak gondjaim, a biobubist egy darabig nagyon szerettem, de egy idő után opálosak lettek az üvegedények, néha az evőeszközök is. Majd jött a Mosómami pora, az hozzáadagolt citromsav nélkül - nekem - használhatatlan volt. Cleanne mosogatógép gél - opálos üvegedények. Kezdtem az érezni, hogy én ezt feladom, és visszatérek a boltira, nem lebomló és nem csomagolásmentes, de legalább tiszták lesznek az edények. Na, de a lelkiismeretem nem hagyott nyugodni, ezért némi kutatás után találtam pár öko mosogatógép tablettát, és közülük, ami még árban is elfogadható, a Cif All In One tablettája, ami még öko címkés is, és a tablettákon levő fólia vízben oldóik. Mivel papírdobozban van, még nagyjából csomagolásmentesnek is mondható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése