Keresés ebben a blogban

2016. november 23., szerda

Egy kis "Potter-verzum": Három könyvecske...

Pupi írt már ezekről a könyvekről, olvassátok el, én meg hozzáteszek még pár gondolatot. :)

1. Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide

Nekem is ez tartalmazta a legkevesebb új infót. Inkább kis összefoglaló a Roxfort "titkairól", de mégis jó volt egyben olvasni ezeket. Közben azon járt az eszem, hogyan fordítanék ezt meg azt, pl. a "hatstall"-t. Tóth Tamás biztosan ügyesen megoldaná ezt is. A hugrabugos klubhelyiség bemutatása nagyon tetszett. Őket szerintem a könyvekben kicsit lenézik, hiszen ők a kedvesek meg a szelídek, pedig igenis fontos tulajdonságok ezek!

2. Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies

Itt már kaptunk egy jó adag plusz információt. Főleg McGalagony volt nekem meglepetés, sosem gondoltam volna, hogy volt férjnél (bár gyerekük nem lett), és hogy macska képében kémkedett még Voldemort első uralma alatt. Mindjárt el is szabadult a fantáziám, hogy milyen jó kis regénysorozatot/filmet/tévésorozatot lehetne ebből írni.

Lupin sorsa mindig szomorúsággal töltött el, de amikor elolvastam a történetét, csak még jobban elszorult a szívem.

Trelawney bár 90%-ban csaló, én mégis bírtam, és végül ő is csak egy esendő lény volt.

Kettleburn professzornak meg utána kellett néznem, mivel Hagrid előtt ő volt a legendás lények gondozása tanár, és abszolút nem emlékeztem rá. Még így sem tudtam többet kideríteni róla, mint hogy magyarul  Ebshont volt a neve, és végtagok tekintetében nem állt valami jól. A HP könyvekben szerintem ennél több nem nagyon szerepel róla, ha nincs igazam, javítsatok ki! Ebben a könyvecskében kicsivel többet megtudhatunk róla.

3. Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists

Egy újabb klassz kis fordítási feladat lenne visszaadni ezt a sok alliterációt. :D Hiába, nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy fordítói szemmel is nézzem a szöveget.

Hát igen, Umbridge már gyereknek sem volt jobb, mint amilyen felnőtt lett belőle. Nem lep meg.

Mógus valamilyen szinten magának köszönheti, amit kapott, nekem elbizakodottnak tűnt, hogy majd ő kideríti, mi lett a Sötét Nagyúrral.

Hóborc és Lumpsluck történetében sok vicces elemet találtam.

Ami még érdekes volt ebben a könyvecskében, az a mágiügyi miniszterek felsorolása volt. Vannak köztük ismerős vezetéknevűek, akik nem cáfolták meg a nevüket. Mit gondoltok, Damocles Rowle, Perseus Parkinson jobbak lehettek, mint későbbi leszármazottaik? És vajon Eldritch Diggory milyen miniszter lehetett?

Ha apró, nem egetverő, de mégis érdekes infómorzsákra vágytok, olvassátok el ezeket a könyveket is! A rossz hír, hogy jelenleg csak angolul érhetőek el (reménykedjünk, hogy ez változni fog) és csak e-könyvben. Pupival megbeszéltük, hogy milyen jól mutatnának pici, bársonykötéses formában, reméljük, valakinek egyszer eszébe jut a megvalósítása.






2 megjegyzés:

  1. Én is filóztam a fordítás problematikáin, a Hatstallnál különösen elgondolkodtam, ezt vajon hogy lehetne szépen magyarítani?! Ha jön magyarul, remélem csakis TTB kaphatja a munkát. :)
    A guide szerintem sem nyújtott sok újat, mégis jóleső volt olvasni, és tényleg az egyik kis fénypontja a Hugrabugos klubhelyiség. :)

    McGalagonyból tényleg szuper kis spin-off lehetne. ;)
    Kettleburnre jól nem-emlékszel - tényleg szinte semmi nem volt róla a könyvekben.

    A Mágiaügyi Minisztereknél, amikor láttam, hogy felsorolás lesz egy-két mondattal mindenkihez, felsóhajtottam, hogy jön egy uncsi és felesleges rész... és mégsem volt az! :) Kellemes csalódás volt ez a szekció.

    Talán egyszer megkapjuk őket kis bársonykötéses verzióban, addig is marad az e-olvasó... - az is szép kívülről. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kis semmiség volt ez a három könyv, de jóleső kis semmiség. :) És nem győzök csodálkozni Rowling anyánk fantáziáján, hogy képes volt ennyi apró kis részletet összeszedni, amiknek a történet szempontjából semmi jelentőségük, mégis az ő a fejében ott élnek, és most már velünk, olvasókkal is megosztotta.
      Szép biza, igazán szeretem a kindlim tokját, de egyszer lesz majd HP-s is. ;)

      Törlés