Keresés ebben a blogban

2019. december 3., kedd

Christelle Dabos: Bábel emlékezete (A tükörjáró 3.)

Milyen távolinak tűnt még tavaly ilyentájt a 3. rész érkezése, és most itt van, végre elolvashattam. (És hogy irigylem azokat, amik már el tudják olvasni eredetiben a pár napja megjelent 4. részt!) Igyekszem spoilermentesen írni, de azért csak óvatosan!

Egy hét alatt végeztem a közel 600 oldallal (ez nálam nagy szó, lévén, kevés időm van olvasni), ami azt bizonyítja, hogy ekkora terjedelmet is meg lehet tölteni tartalommal.

Az első fele nekem kicsit előkészítés volt, nem, nem unalmas, csak picit lassúbb, kis ismétlés (is) az előző részekből, ami nem is ártott, mert félelmetes, hogy mennyire elfelejtettem egyes eseményeket. Megdöbbentett, hogy több mint 2 év telt el az előző kötet vége óta (ez nem spoiler, a fülszövegben is benne van, és ezzel is kezdődik a könyv). Ophélie annyi ideje nem tud semmit Thornról, és ül, ha nem is nyugodtan, de mégis tétlenül a popsiján. Aztán valami vagy valaki kimozdítja onnan, és elindul Bábelbe. Ez a rész jelentős részben a lányé, a többi eddigi szereplőről keveset tudunk meg, van egy-két közjáték, amiben Bérénilde, az immár két év körüli kislánya, Roseline néni, Archibald és Faruk is felbukkannak, de ők itt inkább csak mellékszereplők. Még Thorn is, aki a könyv feléig meg sincs (talán ez sem spoiler), de azt már persze, nem árulom el, hogy és miképp bukkan fel újra. Mindenesetre nem számítottam rá.

Kapunk sok-sok új szereplőt, akik közül nem sok szimpatikus akadt, de Ambrosiust sikerült a szívembe zárnom, és még Octaviót is megkedveltem a végére egy kicsit. Bábel egészen más, mint Anima vagy a Sark volt, de nem kevésbé veszélyes, és időnként rémisztő.

Azt hiszem, életemben nem drukkoltam még ennyire könyves párnak, mint Thornnak és Ophélie-nek, leginkább azért, hogy megtanuljanak jobban bízni egymásban és jobban kommunikálni egymással. Kétségtelen, hogy irtó hülyén viselkedik mindkettő, de nem tudtam elítélni őket ezért, hiszen egyikük sem tudja, mit is kellene tenni. Ophélie még szinte gyerek a történet kezdetén, 18 éves, ha jól emlékszem, honnan is tudná, mi az a házasság? Sok kapcsolatban még 20-30 év után sincs őszinte kommunikáció. Hogy Thorn fejében mi jár, azt maximum sejtem, hisz végig a lány szemszögéből látunk mindent, de ő sem tudja, mit kezdjen a helyzettel, hiába idősebb, de talán a lány lágyságára van szüksége. Az pedig ismét bebizonyosodott, hogy elég néhány gyönyörű mondat egy szerelmi jelenethez, hogy teljes legyen, nem kell szemléletes leírás arról, hogy ki mit hová rak.

Viszont én ennél az Isten dolognál (csak nehogy jöjjenek a robotok! :D) leestem a lóról, egyelőre nem áll össze, de szerencsére lesz még egy rész, talán abban kitisztul a kép. Legfeljebb kezdem elölről az egészet. :D

A fordítás most is, mint eddig, remekmű, Molnár Zsófia munkája.

Ja, igen, és most láttam, hogy van egy 3,5. rövidke könyv, ami inkább afféle bevezető a 4. könyv elé, ha jól értelmeztem, de azért szívesen elolvasnám azt is.

10/9

4 megjegyzés:

  1. Én ma fejeztem be, jöttem elolvasni a posztodat újra. :) Én is drukkoltam Ophelie-nek és Thornnak, legyenek bár fura páros, ebben a kötetben véééégre éreztem a kapcsolódást igazán, és ők is másként tudtak már viszonyulni, igaz, tényleg csak néhány mondat az egész, de pont elég.
    Nekem Victoire a legérdekesebb, alig várom, hogy róla, és az ő száláról megtudhassak többet a 4. kötetből.
    A 3,5. részt sikerült valahol elolvasnod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, örülök, hogy egy rugóra jár az agyunk. :) Megint. :D
      Sajna, nem, a világon sehol nem lehet kapni - én legalábbis nem találtam, a GR-es link nem oda visz. Amúgy ha jól értem, csak valami összefoglaló, szóval talán nem maradtam le semmi fontosról.
      Victoire szála tényleg érdekes, most, hogy mondod, talán az egyik legsikerültebb rész a 4. kötetben - szerintem.

      Törlés
    2. Igen, én is örülök! :D
      Azt látom én is, hogy nincs sok fordítása, lelőhelye meg pláne, ennek a 3,5-nek. Talán nem is baj. Lehet, hogy egyenértékű a 4. kötet elején levő újabb összefoglalóval?
      Victoire-ra tényleg nagyon kíváncsi vagyok, itt tusakodok magammal, hogy kezdjek-e bele a monstrum negyedikbe már most?! :D

      Törlés
    3. Hát nem, valoban nincs. Fene tudja, minek készült ie egyáltalán.

      Hú, hát én nagyon kíváncsi leszek a 4. részről a véleményedre!

      Törlés