Keresés ebben a blogban

2017. január 3., kedd

Kerstin Gier: Zafírkék (Időtlen szerelem 2.) - Zanza

Nem volt kétséges, hogy folytatni fogom a sorozatot, és nagyon reméltem, hogy megkapom a 2. résztől azt, amit az elsőtől. Hát nagyjából meg is kaptam. Nagyjából...

Nem mintha panaszkodnék, vicces volt, izgalmas, egy percig se untam, csak éppen valahogy nem haladt előre a cselekmény. Mintha egy kicsit töltelék rész lenne, és nem sokkal jutottunk közelebb a megoldáshoz.

Az időutazások leírása ismét érdekesre sikerült, kaptunk pár új szereplőt. Xemerius, aki (vagy ami?) egy vízköpő szelleme, avagy démona. És mivel halott (tényleg, lehet egyáltalán egy szobor szellemére azt mondani, hogy halott?), csak Gwen látja. A kis démon nemcsak a humor forrása a könyvben, hanem igen hasznos segítséget is tud nyújtani Gwennek, lévén át tud jutni a falakon, ezáltal jó kis kém válik belőle. Megjelenik Raphael, Gideon féltestvére, aki szerintem született bajkeverő. Ha jól emlékszem, az 1. résznél nem írtam Gwen legjobb barátnőjéről, Leslie-ről, aki igazán belevaló csaj, és a lehető legjobb barátnő. Ha rosszmájú akarnék lenni, azt mondanám, ilyen nincs is, de nem akarok az lenni, hisz egy ilyen barátság felbecsülhetetlen. (Most volt egy ledöbbenésem, nézegettem a film adatlapját, és Leslie fekete, ami nekem egyáltalán nem jött le a könyvből. Ennyire nem figyeltem volna vagy ott nem így van?)

Gideon viselkedése eléggé zavaró, de gyanítom, a dolgok nem olyan egyszerűek, mint látszanak, és gondolom, a 3. részben tisztázódik az egész. A nagy titokról, a kör bezárásáról sem tudtunk meg sokkal többet, de gondolom, ez is bonyolultabb, mint sejtenénk. Saint-Germain gróf árnyaltabb figura, mint amilyennek az első részben látszott, de szerintem sok jóra nem számíthatunk tőle. A nyájassága még ijesztőbb, mint mikor fenyegetőzik.

Gwennel továbbra sem bánnak valami szépen, ahogy Giordano (neki kellene megtanítania a helyes viselkedést, táncokat, stb.) beszél vele (minden második - vagy inkább mindegyik - szava sértő), az vérlázító. Gwen helyett is fel voltam háborodva, hogy így rombolták az önbecsülését. Az ún. őrzők szerint a lány ostoba, semmit sem szabad elmondani, neki, megbízhatatlan, és talán mondanom sem kell, hogy mekkora öngól lehet ez. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog alakulni ez az egész a trilógia utolsó részében. 

10/9

6 megjegyzés:

  1. Tudat alatt mindig is gondoltam, hogy el kéne olvasnom ezt a sorit, mert mindenki odáig volt érte, de ahogy most olvastalak, azt hiszem, engem csak felidegesítene. Majd elolvasom a 3. részről szóló írásodat is, és nekem ezzel elég is lesz :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Hát ez jó. :) Miből gondolod, hogy felidegesítene az alapján, amit írtam? :O
      Amúgy ez valóban egy csajos(abb) ya, nem azok a fiúsak, amiket ált. szeretsz, a csajos ya-k idegesítő jellemzőivel (jaj, szeret-e vagy sem, becsapott-e vagy sem, szerelmi háromszög-féleség, bár itt inkább csak képzelt, stb.), ez nekem se annyira tetszett, viszont a többi része bőven kárpótolt ezért. :)
      Sebaj, sok jó könyv van még szerencsére, ha úgy érzed, hogy ez nem szólított meg. :)

      Törlés
  2. Azért gondolom, mert a leírásod alapján egy csomó dolog tényleg tipikusnak tűnik. Nem ő kiválasztott, de ő lesz, senki sem néz ki belőle semi jót, bántják érte, kiközösítek stb, stb, stb.
    Engem idegesít, mikor ennyire szélsőségesek az érzelmek, és akkor még nem is foglalkoztunk a háromszöggel... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Á, értem. Hm, fura, engem is eléggé bír zavarni a sablonosság, de itt valahogy ügyesen van összerakva, és megtöri a humor is (Xemerius irtó jó figura, de Leslie-nek is halálos beszólásai vannak), és nem bosszantott egyáltalán. A "tini nyafi" zavart picit, de azon túltettem magam a többi kedvéért, és olvastam sokkal rosszabbat is. :) A Balszerencsés tündérmese sorozatban pl. már a történet rovására megy, itt nem. Szerintem teljesen mást kapnál tőle, mint amit most gondolsz, de nem akarlak rábeszélni. Ahogy érzed. :) A háromszög meg igazából csak Gwen fejében létezik. :)

      Törlés
    2. Azért én csak távol tartom magam tőle. :D Majd te elmeséled! Van egy csomó olyan könyv, aminek baromi érdekel a története, de tudom, hogy soha nem olvasnám el, és mindig örülök neki, ha valaki elmeséli. ;) :D

      Törlés
    3. :D
      Rendben, úgy lesz. :) Bár a történetből sokat nem tudsz meg, attól tartok. :)

      Törlés