Keresés ebben a blogban

2023. január 11., szerda

Sorozat (nem?) ajánló: Utálatos karácsony (Odio il Natale - I hate Christmas)

Régen írtam már ebbe a topikba, pedig annyi sorozatot nézek, mint égen a csillag. Talán épp ez a baj. Még a jók sem maradnak meg különösebben a fejemben, nemhogy a rosszabbak. Ez a sorozat, bár korántsem lett kedvencem, de megmozdított bennem valamit.

Ez a norvég (?) Új barát karácsonyra olasz változata, amit már nézni akartam, de még mindig nincs szinkronja, ennek viszont van, ezért esett erre a választásom. Állítólag a történet egy az egyben ugyanaz, jelenetek, párbeszédek ugyanazok, ezért ilyen szempontból nem sokat veszthettem. Ill. annyi, hogy a norvég sorozatnak már két évada van, ennek egy.

Azt sem igazán értettem, hogy akkor most hol is játszódik a sorozat, Velencében vagy Chioggiában, mert mindkét helységnév szerepel a szövegben, de a lényeg, hogy valami lagúnás helyen. 

A történet szerint Giannát folyamatosan piszkálja a családja, hogy miért nincs barátja, jó, inkább csak az anyja meg a nővére, és a családi vacsorákon a testvére ikrei között kell ülnie, mert majd akkor ülhet a felnőttek közé, ha lesz pasija. Ami nettó szemétség. Mintha egy nőt az határozna meg (2022-ben), hogy van-e férfi az életében. Ennek a szemléletnek tényleg sosem lesz vége?

Nos, érthető módon Giannának elege lesz ebből, és hirtelen ötlettől vezérelve azt mondja egy családi vacsorán, hogy van pasija, akit el is fog hozni a karácsonyi vacsorára. Ezzel megkezdődik a pasikeresés, csetlés-botlás stb.

Bár úgy gondolom, ezt a sorozatot elsősorban vígjátéknak szánták, nem tudtam mindenhol felhőtlenül nevetni rajta. Eleve már az alapfelvetés számomra nem vicces, aztán meg a már kapcsolatban élőkről sorban derül ki, hogy nagyon nem tökéletes az a kapcsolat, akkor meg milyen alapon piszkálják Giannát? Jó, ezt is értem, mint dramaturgiai húzást, de ettől még bosszantott. Emellett a rendelkezésére álló 24 nap alatt (dec. 1-jén teszi a meggondolatlan kijelentést) annyi pasival találkozik, amennyivel előtte évekig nem, no, persze, értem én, hogy másképp nem lett volna sok értelme az egész sorozatnak.

Azért nem kell megijedni, a sorozat nem veszi túl komolyan magát, ha valaki könnyed, helyenként vicces sorozatot keres, akkor jó helyen jár. Van egy-két elég idegesítő szereplő, pl. a lány anyja, aki folyton piszkálja a lányát, hogy nincs pasija, pedig jobb lenne, ha pont ő nagyokat hallgatna, de vannak igazán kedvesek, szimpatikusak is, pl. a takarító vagy Gianna orvos kollégája, nem beszélve a láncdohányos öreg hölgyről, akinek elfelejtettem a nevét.

Tetszett az 1. évad lezárása is, a pici függővéggel. Az eredeti, norvég sorozatnak már van 2. évada, remélem, idén karácsony előtt már ennek is lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése